Muhtemelen bu tabloyu daha önce binlerce kez görmüşsünüzdür. Grant Wood’un 1930’da yaptığı ‘Amerikan Gotik’ tablosu, dünyanın en ünlü sanat eserlerinden biridir. Bu resmin aslında gizli bir anlamı var. Bu iki kişi yeraltı dünyasının kralı ve kraliçesi olabilir. Resimde gizli bir ipucu olduğu için bunu söylüyoruz. Orijinal ‘Amerikan Gotik’ tablosundaki iki figür kimdir? Gelin bu dünyaca ünlü eserin nasıl ortaya çıktığına ve hikayesine bir göz atalım.
Kaynak:https://twitter.com/kültüreltutor/sta…
Bu iki sıkıcı ve son derece önemli hızlı insan dünyaca ünlüdür ancak kimse onların kim olduklarını ve nerede olduklarını bilmemektedir.
Bu durumda, adamın elindeki dirgen, Persephone’yi kaçırıp karısı olması için oraya getiren Yeraltı Dünyasının Hükümdarı Pluto’ya (veya Hades’e) bir gönderme olabilir.
Bu tabloyla ilgili sorulara hiçbir zaman net ve kesin cevaplar alamayacağız.
Grant Wood, 1891’de Iowa kırsalında doğdu. On yıl sonra, annesini kaybettikten sonra aile Cedar Rapids’e taşındı.
Wood, 1920’lerde öğretmen olarak çalışırken birkaç kez Avrupa’ya gitti. Bu gezilerden biri de Paris’teki Académie Julian’da bir yıl eğitim almaktı.
Ama beklediği gibi olmadı. Hollanda ve Almanya’dan 15. ve 16. yüzyıl ressamlarının çalışmalarına maruz kaldı.
Wood, bu önemli görünen portrelerden etkilenmişti. Ama aynı zamanda Rogier van der Weyden gibi sanatçıların düzgün inişli çıkışlı zirveleri ve küçük model şehirleriyle görünüşlerine de aşık oldu.
Detaylara gösterilen ekstra dikkat ile, erken dönem Hollanda sanatı neredeyse fotoğrafçılık kadar gerçekçiydi. Tüm insanlar her zaman önemli görünüyordu.
Wood, Iowa, Eldon kasabasından geçerken bir şey gördü: belirgin Gotik çizgiler üzerine inşa edilmiş, beyaz bir sundurması olan şık beyaz bir kulübe. Bu ona bir fikir verdi. Buradaki fikir, çok önemli görünüşleriyle bu tür bir eve yakışacak iki kişi bulmaktı.
Sonunda Wood iki model buldu: biri kız kardeşi Nan Wood Graham ve oburluğu diş hekimi olan Byron McKeeby idi.
Bu parçayı, bronz madalya ve 300 $ nakit ödül kazandığı Chicago Sanat Enstitüsü’ndeki yıllık bir standa gönderdi. Ama hepsi bu değil…
Wood, Erken Hollandalı ustaların imaj fotoğraflarını kendi Amerikan görünüm anlayışıyla birleştirdi ve bu yeni keşfedilen stille çalışmaya devam etti.
Wood, benzersiz bir formda çarpıcı bir görsel dile sahip bir sanatçıydı.
1931’de yaptığı ‘Paul Revere’s Midnight Journey’ en uygun tablolarından biridir.
Wood, 1927’de o vitray pencereyi tamamladığında, ‘Amerikan Devriminin Kızları’nın üyeleri, onun ilham almak için Almanya’ya gitmesinden hoşnutsuzluklarını dile getirdiler.
Bu tepkiye yanıt olarak Wood, 1932’de bariz bir şekilde hicivli ‘Devrimin Kızları’nı üretti, bu muhtemelen Wood’un sanatında kendini tam olarak gösterdiği tek zamandı.
Wood’un çalışmaları kimilerine göre mükemmel, kimilerine göre rahatsız ediciydi.
Tüm zamanların en büyük Amerikan ressamı olarak kabul edilen Grant Wood, 1942’de şimdi 51 yaşında öldü.